Werken, genieten ennnnn..... skydiven! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Louise Vierstraete - WaarBenJij.nu Werken, genieten ennnnn..... skydiven! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Louise Vierstraete - WaarBenJij.nu

Werken, genieten ennnnn..... skydiven!

Blijf op de hoogte en volg Louise

22 April 2013 | Argentinië, Córdoba

Hola hola! Ik vond het na twee weekjes maar weer is tijd om iets van me te laten horen, aangezien ik anders ook echt vergeet wat ik allemaal doe hier! Inmiddels aardig gewend geraakt aan m'n werk, alhoewel er elke dag wel weer iets gebeurd waar ik even van sta te kijken haha. Ik ben trouwens met de Franse klas gestopt en heb daarvoor in de plaats nu op maandag een klasje uit de 6e voor Engels met een nieuwe lerares. En zij is heel aardig maar ook heeeeel druk, en tsja dat heeft natuurlijk dezelfde uitwerking op de leerlingen.. Maar goed, na me weer even voorgesteld te hebben waren ze geinteresseerd en aardig dus dat gaat vast goed komen! Ze kunnen in ieder geval al ietsjes meer dan de andere leerlingen die ik heb. Met de nadruk op ietsjes. Toch blijft het een gekke mentaliteit hier hoor, zo ook dus weer in deze klas. De lerares zegt letterlijk een paar keer tegen de klas dat ze er echt niks van kunnen en ze gaat zich verontschuldigen naar mij toe. Maar in plaats van die kinderen te gaan afzeiken moet zij gewoon een keertje les gaan geven! Super vervelend, in een andere klas was ik bezig uit te leggen hoe je iemand uitnodigt om bijvoorbeeld naar de film te gaan, te gaan zwemmen etc etc. Dus ik midden in m'n verhaal, ik had eindelijk de aandacht van de hele klas (wat echt een wonder is, dat ze allemaal stil zijn) begint de lerares vanuit het niets aan mij dingen te vragen over Nederland, begint een verhaal over hoe het er hier in Argentinie aan toe gaat. Nouja echt zo belachelijk, dus meteen aandacht weg, kinderen schreeuwen aaaah frustrerend haha! Heb trouwens van één van de jongens een briefje gekregen met daarop zijn naam en het verzoek of ik hem op facebook wilde toevoegen hahaha schattig.
Zaterdag zijn we met een paar andere vrijwilligers eerst gaan bowlen 's avonds (jeeeeetje wat ben ik daar slecht in zeg) en daarna uitgeweest! De volgende dag genoten van het super lekkere weer door met zn 6en weer naar Cuesta Blanca te gaan waar we lekker aan de rivier hebben gelegen en Mart en ik zijn daarna 's avonds in de stad lekker sushi gaan eten! Ook hadden we deze week via Projects een uitje en dat was tango dansen! Leek me heel leuk, en wou ik sowieso gaan doen in Argentinië natuurlijk. We waren met een stuk of 30 mensen en hadden 2 leraren. Het viel eerlijk gezegd een beetje tegen want voor m'n gevoel heb ik 2 uur een beetje rondjes door de zaal gelopen en niet echt gedanst, maar goed het was wel leuk en gezellig.
Deze week is Mandy vertrokken om voor twee weken te gaan reizen en zij eindigt aankomend weekend in Buenos Aires voor een paar dagen. Ik heb besloten om haar daar te ontmoeten dus heb buskaartjes gehaald en ga daar vrijdag tm dinsdag naartoe! Heel veel zin in ook. Verder gaan de spaanse lessen steeds iets beter. Nog steeds heel blij met de lerares en ik moet zeggen dat het praten met Cuca ook steeds beter gaat. Ze vertelt meer over haar leven en over Argentinië en het is heel leuk om dat allemaal te weten. Denk zomaar dat ik er een derde oma bij krijg!
En toen brak dit weekend aan en Mart en ik hadden het idee al om te gaan skydiven! We hoorden dat het in een stadje verderop kon dus wij gebeld en eigenlijk was het zo geregeld, zaterdag konden we gaan! Had maar besloten het niet aan papa en mama te vertellen, die daar volgens mij wel blij mee waren haha. Dus zaterdag ochtend op naar Alta Gracia, daar even geluncht en toen was het echt zover. Kriebels kwamen wel (vooral na een formulier te hebben getekend waarin stond dat zij niet verantwoordelijk waren voor je dood enzo, haha lekkeeeer) maar de mensen die daar werkten waren heel relaxed en gaven wel vertrouwen! Mart en ik gingen samen in een vliegtuigje en voor ik het wist stond ik weer beneden. Het was echt heeeeeeel gaaf en had het niet willen missen, raad het iedereen aan! Heb uiteraard foto's en een filmpje dus hierbij de link naar youtube: http://www.youtube.com/watch?v=LzGtOl5lM4g
foto's zet ik op facebook! Na nog niet helemaal bijgekomen te zijn, zijn Mart en ik het stadje zelf ingegaan waar leuke winkeltjes waren met allerlei spulletjes en daarna lekker geslapen in een hotelletje. Volgende dag naar het museum van Che geweest en dat was ook eigenlijk alles wat er te doen was daar haha.. Het was super rustig omdat waarschijnlijk het seizoen een beetje afgelopen is, maar het was wel even lekker na 4 weken zoveel drukte en stank als in Cordoba. Vanmiddag dus hier 'thuis' weer aangekomen en met Cuca en haar dochters de film bekeken en hard gelachen haha.
Morgen ben ik lekker vrij omdat de bussen hier gaan staken waardoor bijna niemand op school kan komen.. Echt typisch, ze schijnen hier wel vaker te staken voor van alles en nog wat. Maar ik vind het wel prima hihi! Morgen gaan Mart en ik er een cultureel dagje van maken want eigenlijk heb ik nog niet heel veel van Cordoba gezien qua musea, kerken etc. Woensdag ga ik iets lekkers voor Cuca maken, weet nog niet precies wat maar een boterkoek is Nederlands en best makkelijk volgens mij dus denk dat dat het wordt! Ik ga meteen de foto's op facebook zetten en daarna lekker slapen.
Hasta luego!
XXXX Louise

  • 22 April 2013 - 07:31

    Wanda:

    Wat n filmpje! En wat maak je veel mee, leuke ook wat je over die school vertelt,
    Fijne dagen!

  • 22 April 2013 - 21:45

    Sharon:

    O jezus Lou!! Dat filmpje niet aan oma laten zien hoor! ;)
    Goed gedaan, echt heel knap. Ik deed het hier op de bank in mn broek!!
    Have fun nog daar!

  • 22 April 2013 - 23:31

    De Rondjes:

    Hé Louise, gaaf dat je bent wezen skydiven. Hadden wij nooit gedaan maar ja, wij zijn ook al oouuudddd. Goed teken dat je nu al zegt blij te zijn met een vrije dag. In je eerste verslag kon je niet snel genoeg aan het werk. Tegen die lerares moet je gewoon wat strenger zijn, volgens mij voelt zij jou als een bedreiiging. Hartstikke leuk om op de hoogte te blijven, wat vliegt de tijd alweer. Groetjes en geniet ze!

  • 23 April 2013 - 11:42

    Ans Schouten:

    Jeetje Louise, jij hebt echt een schitterende tijd. Vol belevenissen en avontuur.
    Het zou me niets verwonderen als je niet ook ging BungeeJumpen.
    Maar dat zou ik dan pas volgend jaar aan je moeder vertellen.!
    Nog heel veel plezier en avontuur gewenst.

    groetjes,
    Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Hallo allemaal! Hierbij mijn reisblog waarmee ik jullie op de hoogte ga houden van alles wat ik meemaak tijdens mijn reis in Argentinië.

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 19055

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: