La hermosa Argentina - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Louise Vierstraete - WaarBenJij.nu La hermosa Argentina - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Louise Vierstraete - WaarBenJij.nu

La hermosa Argentina

Blijf op de hoogte en volg Louise

23 Mei 2013 | Argentinië, Salta

Hola todos!
Daar ben ik weer met een nieuwe update! En wat voor één, want ik heb een ongelooflijk mooie reis gemaakt afgelopen weekend! Eerst over vorig weekend, want daarin ben met wat andere vrijwilligers naar Parque Nacional Quebrada del Condorito geweest. De naam zegt het al, hier vliegt de condor rond! Zou super gaaf zijn om die te zien natuurlijk, maar helaas is het ons niet gelukt. Er werd ons verteld dat het alleen mogelijk was heel vroeg in de ochtend of tegen een uur of 18 maarja dat is te vroeg en te laat haha.. Ondanks de ontbrekende condors wel een hele mooie wandeling gemaakt!
Toen was het afgelopen vrijdag tijd voor een reisje naar het noorden van Argentinië. Naar de provincie Salta wat eerst zo'n 13 uur met de bus was. Zaterdagochtend aangekomen en opnieuw een bus gepakt die ons naar een klein stadje bracht waarvandaan je onder andere de Salinas Grandes, een hele grote zoutvlakte die is ontstaan na het opdrogen van een zee, helaas toen wij er waren was het erg bewolkt maar nog steeds prachtig!) kan bezoeken en waar ook de Cerro de los Siete Colores (Berg met de 7 kleuren) is. Dus dat hebben we uiteraard gedaan en wat was dat mooooi! Ik zet foto's op facebook zodat jullie het kunnen zien, maar in het echt was het nog mooier. Onderweg naar de Salinas ook nog een wilde groep lama's gezien! 's Avonds heb ik trouwens lamavlees gegeten haha ik moest wel even nadenken of ik het zou doen maar tja alles een keer proberen he! Smaakte een beetje als kip, maar t was nogal droog en nouja het idee.. Niet voor herhaling vatbaar in ieder geval, maar voor de rest was het wel leuk, we hadden een bandje in het restaurant met typische Argentijnse muziek! Volgende dag naar een ander klein stadje gereden waar we een soort lama boerderij hebben bezocht haha en daarna naar El Gargante del Diablo, een waterval. In deze tijd van het jaar staan er heel veel rivieren droog omdat de meeste neerslag rond november valt, waardoor we nu op de rivier konden lopen! Die bracht ons naar een andere waterval waar je dus normaal niet kan komen. Moet wel zeggen dat ie niet heeeel spectaculair was, maarja er is dus erg weinig water op dit moment. Voor de echte watervallen moet ik naar Iguazu (wat ik ook nog zeker van plan ben!). Daarna doorgegaan naar de hoofdstad van de provincie die zelf ook Salta heet. Leuke stad, mooie kerken en we zijn met de Teleferico een berg opgegaan met erg mooi uitzicht over de stad en watervallen boven op die berg. Toen op naar Cafayate, een stadje die bekend staat om de wijn! Daar in een hostel geslapen met echt de liefste eigenaar ooit en overdag zijn we naar een net nieuw museum over wijn gegaan. Was heel gaaf en interessant! In Cafayate ook heerlijke empanadas gegeten als lunch. Daarna naar één van de oudste wijnmakerijen van Cafayate gegaan voor een rondleiding en om te proeven. Daar ook nog even een fles voor Cuca meegenomen want die is er helemaal gek op haha, dus ze was heel blij met ons en besloot een taart te maken (voor als jullie het nog niet doorhadden, er is hier àltijd een reden voor iets lekkers haha erg gevaarlijk). Onze reis eindigde in Tucuman, waar we de bus namen die weer terug ging naar Cordoba. Heb echt heeerlijke dagen gehad en zoveel bijzondere dingen gezien!
Vandaag begon m'n 'normale' leven dus weer en ik had m'n laatste les Spaans! Ga het best missen denk ik haha, want had een super leuke lerares en heb er echt veel geleerd. Nu proberen het zelf te doen!
En toen waren er ineens alweer meer dan 8 weken voorbij. Nog iets minder dan 5 te gaan en het gaat wel hard hoor. Met m'n project gaat het aardig goed en ik moet zeggen dat ik het steeds leuker ga vinden. Ben wat zelfverzekerder in de klas en het lijkt of de leerlingen ook wat meer geinteresserd raken. Hopelijk blijft het zo en worden de laatste weken nog leuker met ze. We hadden vorige week ook een Teaching Workshop met de andere vrijwilligers die lesgeven en onze coordinator van Projects. Was heel fijn, want iedereen vertelde hoe het ging bij hun project en waar ze bijvoorbeeld tegenaan lopen of wat niet lekker loopt. Altijd fijn om te horen dat je niet als enige met iets zit haha! Misschien ga ik de laatste weken 2 of 3 keer per week ook nog helpen bij een ander project, wat dan eigenlijk de vervanging van Spaans wordt omdat ik anders doordeweeks niet heel veel uren bezig ben. Ik moet even kijken wat ik wil gaan doen en waar er nog hulp nodig is, maar het lijkt me ook best leuk om bij bijvoorbeeld een kinderopvang te werken. Ik hou jullie op de hoogte!
Toen ik vanmorgen terug kwam, merkte ik dat ik na die ruim 8 weken dit toch als een soort thuis voel. M'n thuis in Argentinië, met m'n Argentijnse moeder/oma Cuca. En oh oh ik weet nu al dat het afscheid zwaar wordt want heb inmiddels echt een band met haar opgebouwd. En stiekem ook wel met Argentinië zelf, maar geen zorgen want ik kijk ook al heeel erg uit naar m'n terugkomst hoor! Ik was trouwens zo stom om vrijdag iets met walnoot te eten, maar gelukkig hielp m'n medicijn dit keer wel gewoon en was er uiteindelijk niks aan de hand, behalve dat ik totaal in de stress schoot haha pfoe. Dus vanaf nu weer extra goed opletten!
Vind het nog steeds heel leuk dat er zoveel mensen lezen en zien wat ik aan het doen ben en om jullie reacties te lezen. Ben ik toch nog een beetje in Nederland haha. Over iets minder dan 5 weken weer in levende lijve!

Un gran beso y hasta la proxima vez
XXXX Louise

  • 23 Mei 2013 - 13:44

    Machteld:

    heerlijk om weer zo'n enthousiast verhaal te lezen Louise!!
    gelukkig voelt het daar nu een beetje thuis want dat is na zoveel weken wel fijn.
    ik ga nu gelijk de foto's bekijken, dikke zoen

  • 24 Mei 2013 - 22:52

    Ans Schouten:

    Jeetje Louise, wat een geweldige tijd heb jij. En wat onderneem je veel, waardoor je zoveel ziet van dat grote land.
    Je haalt echt alles uit deze bijzondere tijd.
    Wat zul je Beverwijk straks saai vinden. ha, ha
    Geniet er dus nog even flink van.

  • 30 Mei 2013 - 09:45

    Moniek Goffree:

    Hoi Louise,

    Wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. klinkt fantastisch wat je allemaal doet. Dan te bedenken dat je al 8 weken weg bent... gaat snel inderdaad. Wij zitten nog steeds in de winter en regen tijd...en jij heerlijk in de zomer.
    Volgende week Eigen Werk. Ik zag dat je op facebook het filmpje hebt gezen. Wordt echt leuk en met BUK willen we dit ook laten zien.. misschien kun je wel meedoen dan bedenk ik me ineens...
    Geniet nog lekker... en .. had je je spitzen nou nog meegenomen eigenlijk om te laten zien aan de studenten en leerlingen?.... niet vergeten he?

    Liefs Moniek

  • 05 Juni 2013 - 04:09

    Louise Vierstraete:

    Ik heb zeker een geweldige tijd!
    En Moniek, ja ik zag het filmpje, ziet er echt goed uit hoor! Zou leuk zijn als ik er misschien toch nog aan mee kan doen maar anders kom ik gewoon kijken:) Nee haha die zijn niet meegekomen, paste niet meer in de koffer... Heb wel foto's aan ze laten zien haha ;). Veel succes de 9e en tot over een paar weekjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Hallo allemaal! Hierbij mijn reisblog waarmee ik jullie op de hoogte ga houden van alles wat ik meemaak tijdens mijn reis in Argentinië.

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 19055

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: