Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Louise Vierstraete - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Louise Vierstraete - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Louise

26 Maart 2013 | Argentinië, Córdoba

Nou nou poe poe, zo langzaam als de uren in het vliegtuig gingen, zo snel zijn m'n eerste uurtjes in Cordoba gegaan. Na afscheid op schiphol te hebben genomen (wat niet echt perfect ging met overgewicht en een koffer die je zelf niet meer open krijgt) stond ik er toen toch echt ineens helemaal alleen voor. De lange vlucht tot aan Santiago viel eigenlijk erg mee, lekker filmpjes kunnen kijken in het vliegtuig en beetje bijgekomen. Maar op Santiago moest ik 5,5 uur wachten op de laatste vlucht naar Cordoba en dat viel me iets zwaarder dan verwacht. Ik rekende bijvoorbeeld wel op wifi zodat ik in ieder geval al iets van me kon laten horen en ik ook iets van jullie, maar dat lukte dus niet.. Dus zat ik daar en toen voelde ik me echt een beetje eenzaam haha.. Waarom deed ik dit ook alweer? Kan ik het wel in m'n eentje? Nouja ik zat mezelf dus eigenlijk een beetje gek te maken voor niks. Gelukkig kwam het enthousiasme weer terug toen ik eenmaal weer in het vliegtuig zat en vanaf de landing is het nogal snel gegaan allemaal. De immigratiedienst liet me gelukkig het land in dus dat is al een goed begin! Daarna begon er een vrouw bij de bagageband tegen me te praten, waar ik vandaan kwam, wat ik ging doen etc. Toen bleek dat haar nichtjes in Amsterdam hadden gestudeerd en dat vond ze heeeeelemaal geweldig dus daar kwam ik tot aan het wegrijden niet meer vanaf. Maar ze was verder wel lief hoor haha. Nou ik werd bij het vliegveld opgehaald door iemand van Projects Abroad, waarmee ik morgen ook een introductiedag krijg door de stad en langs het kantoor enzo. Zij bracht me nu naar het gastgezin. Voor zover je het een gezin kan noemen dacht ik eerst, want het bestaat eigenlijk alleen uit Ana Maria, een weduwe van 60 die geen woord engels praat overigens. Maar bij aankomst stond ze me al op te wachten samen met één van haar twee dochters en kleinzoontje van 10 maanden dus heel leuk allemaal, meteen aan de taart en thee haha. Haar dochter woont dus trouwens niet bij haar in huis maar Maria heeft plek voor 3 vrijwilligers met 2 slaapkamers. Op dit moment heeft zij behalve mij ook Mandy uit Duitsland en Ingrid uit Noorwegen. Met Ingrid zit ik eigenlijk op de kamer, alleen zij is de hele tijd aan het reizen met een vriendje en gaat over twee weken weg, dus praktisch heb ik wel gewoon m'n eigen kamer! Zoals ik dus al zei praat Maria echt helemaal geen Engels en ik spreek nou ook nog echt geen Spaans dus dat was wel leuk haha. Maar Mandy kan een beetje tolken en hierdoor móet ik het ook wel gewoon gaan leren en spreken dus dat is eigenlijk ook wel weer goed. Maria's andere dochter is ook nog even langsgeweest en bleef ook eten. Ze zijn tot nu toe allemaal heel aardig en morgen ga ik na de introductiedag van Projects Abroad waarschijnlijk nog met Mandy door de stad dat zij me ook wat dingen kan laten zien. OJA vergeet ik bijna; ik heb wifi in huis! Heel fijn dus en ik ga gewoon een goedkoop prepaid mobieltje voor hier kopen en dan hou ik mijn eigen simkaart in mn mobiel waarmee ik dan met het thuisfront contact kan houden! Oh en ik heb bij aankomst meteen een van de wielen van m'n koffer eraf weten te krijgen, geen idee hoe maar die is nu dus stuk. Maarja ik heb 3 maanden om hem te maken dus dat zal vast wel lukken hihi. Sorry als het een onsamenhangend van de hak op de tak verhaaltje is maar ik wilde het meteen opschrijven haha en dan ga ik nu heeeeerlijk slapen want dat is al een tijdje geleden inmiddels.

Bésos uit Cordoba!
XXXXX
Louise

  • 26 Maart 2013 - 06:45

    Machteld:

    wat een geweldig verhaal heb je al gestuurd, heerlijk om te lezen!!
    Je klinkt in ieder geval enthousiast en knap van je dat je je zo goed redt in je eentje.
    Nu gelukkig niet meer alleen en veel te doen.Vond Ana Maria het kadootje leuk en was het eten lekker?
    Tjonge dat ze geen engels kan dat had ik niet verwacht maar leuk dat die Mandy je wat wegwijs maakt.
    heerlijk dat je wifi hebt!!
    Ben benieuwd hoe snel je spaans kan praten en verstaan.
    Nou lieverd heel veel plezier de eerste week, mis je nu al maar we gaan gauw skypen.

    veel liefs en een dikke zoen!

  • 26 Maart 2013 - 07:57

    Laurens:

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Dat zij geen engels praat is wel mooi. Het dwingt je snel spaans te leren. Die koffer zullen ze wel mee gegooid hebben bij in het in of uit laden. Let.goed op je zelf.

    Gr.

    Lau

  • 26 Maart 2013 - 10:19

    Ans Schouten:

    Ik wens je een supergave tijd en het talent om snel Spaans te leren!

  • 26 Maart 2013 - 23:49

    Ingrid Ronde:

    Hoi Louise,

    We gaan je volgen hoor, erg leuk.
    Geniet van alle nieuwe indrukken enuh niet verliefd worden he daar, daar maak je je moeder niet blij mee.
    Groeten van de Rondjes!

  • 27 Maart 2013 - 22:01

    Sharon En Kasper:

    Hee Lou!

    Spannend allemaal hoor! We vinden het super dapper van je! Heel veel plezier, geniet ervan!

    Xxx

  • 28 Maart 2013 - 09:29

    Vierstraete:

    We kijken uit naar je volgende verslag groet opa en oma 4

  • 29 Maart 2013 - 00:05

    Elles:

    Hey louise,

    Voor mij ben je nu al n held ik had t vroeger(uhum)toen jou leeftijd had nooit gedurft
    Ik hoop daar je daar ook een beetje leuke mensen ontmoet waar je een beetje mee kan optrekken.
    En dat die vrouw waar je bij woont een beetje leuk is.
    Veel plezier daar
    Elles

  • 29 Maart 2013 - 10:30

    Wanda:

    Ha globetrotter!
    je hebt al veel beleefd! het leven zal wel heel erg anders zijn dan je gewend bent -veel sterkte en succes en vooral natuurlijk veel belevenissen gewenst en veel plezier! We duimen dat je leuke mensen gaat leren kennen!
    Ik heb je op skype toegevoegd, misschien kan ik je vanmiddag (tijd hier twee uur ofzo) de flat van oma laten zien, ben je volledig op de hoogte.
    Warme groeten, Wanda

  • 29 Maart 2013 - 17:14

    Patricia:

    Hee Heldin, wat leuk om al zo snel mee te kunnen lezen, handig om daar wifi te hebben! Heel benieuwd hoe het verder gaat, kijk uit naar je volgende update!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louise

Hallo allemaal! Hierbij mijn reisblog waarmee ik jullie op de hoogte ga houden van alles wat ik meemaak tijdens mijn reis in Argentinië.

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 19070

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: